Een eigen website. Dé redenen waarom je er in 2018 in moet investeren!

Maar liefst 1 op 5 van de Belgische bedrijven heeft geen eigen website. Ze denken dat sociale media zoals Facebook, LinkedIn, Twitter in Instagram volstaan. Dat is zelfs de dag van vandaag nog steeds niet het geval.

We moeten eerlijk zijn, social media zijn gemakkelijk in gebruik en goedkoop. Bedrijven kiezen dan ook om hun online aanwezigheid volledig te focussen op Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram. Is dat eigenlijk verstandig of denk je beter 2 keer na? Hieronder bespreek ik de redenen waarom je er toch best voor kiest ook te investeren in een eigen website.

Hogere ranking en aanwezigheid in Google

Als je klanten naar iets op zoek gaan, gaan ze áltijd eerst een zoekmachine gebruiken zoals Google. Het mechanisme van Google gaat telkens prioriteit geven aan een website, als je dus enkel op sociale media aanwezig bent maak je veel minder kans op de eerste pagina te verschijnen. Belangrijk is natuurlijk ook dat je regelmatig zorgt voor nieuwe en unieke content op je website, dan stijg je in de ranking.

Je expertise in de kijker zetten

Op je eigen website kan je al jouw kennis en projecten tentoon stellen aan je klanten. Als je regelmatig artikels over jouw specialiteit plaatst, maakt dat je website tot dé expert in je vakgebied. Mensen vinden de weg naar je website én je bedrijf wat een positief effect heeft op je naamsbekendheid.

Je online verkoper, 24/7

Een verkoper is er voor je klanten wanneer je bedrijf geopend is, maar wat doe je met de klanten buiten de kantooruren? Een website is een investering die er voor zorgt dat je een verkoper hebt die 24/24 en 7 dagen op 7 paraat staat. Via je website geef je een voorstelling van producten, diensten, openingsuren, locaties en promoties. Je brengt projecten en jouw zaak naar buiten aan een fractie van de prijs die een advertentie je zou kosten.

Controle over je imago 

Op je website beslis enkel jij wat er op staat. De invulling van jouw merk en hoe je alles naar buiten wil brengen en promoten, kortom je hebt volledige controle over alles. Je houdt online de nodige controle over het bedrijfsimago van jouw zaak.

Contact met je klanten
Via sociale media heb je direct contact met je klanten, je ziet allerlei tweets of posts passeren over je zaak, maar geen echte interactie, die heb je vooral als klanten je contacteren. Je centrale aanspreekpunt is nog altijd je website. Indien er vragen hebben of ze op zoek zijn naar contactinformatie, dan gaan ze dit steeds terugvinden op je website. Als je er voor zorgt dat je klanten snel met jou kunnen chatten, mailen of bellen kan je kort op de bal spelen.

Conversie
Denk je direct aan e-commerce? Dat kan, maar dat is niet voor iedereen zo. Een conversie is een actie waarvan je wil dat je bezoekers deze uitvoeren. Een conversie kan bijvoorbeeld een aankoop zijn van een product of dienst, maar kan ook een informatieaanvraag zijn, het inschrijven voor de nieuwsbrief of het vertonen van een bepaalde pagina.

Nog niet overtuigd? Of wil je je bestaande website naar een hoger niveau tillen? Geef me even een seintje of kom even op de koffie, dan overlopen we vrijblijvend alle mogelijkheden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *