Een eigen website. Dé redenen waarom je er in 2018 in moet investeren!

Maar liefst 1 op 5 van de Belgische bedrijven heeft geen eigen website. Ze denken dat sociale media zoals Facebook, LinkedIn, Twitter in Instagram volstaan. Dat is zelfs de dag van vandaag nog steeds niet het geval.

We moeten eerlijk zijn, social media zijn gemakkelijk in gebruik en goedkoop. Bedrijven kiezen dan ook om hun online aanwezigheid volledig te focussen op Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram. Is dat eigenlijk verstandig of denk je beter 2 keer na? Hieronder bespreek ik de redenen waarom je er toch best voor kiest ook te investeren in een eigen website.

Hogere ranking en aanwezigheid in Google

Als je klanten naar iets op zoek gaan, gaan ze áltijd eerst een zoekmachine gebruiken zoals Google. Het mechanisme van Google gaat telkens prioriteit geven aan een website, als je dus enkel op sociale media aanwezig bent maak je veel minder kans op de eerste pagina te verschijnen. Belangrijk is natuurlijk ook dat je regelmatig zorgt voor nieuwe en unieke content op je website, dan stijg je in de ranking.

Je expertise in de kijker zetten

Op je eigen website kan je al jouw kennis en projecten tentoon stellen aan je klanten. Als je regelmatig artikels over jouw specialiteit plaatst, maakt dat je website tot dé expert in je vakgebied. Mensen vinden de weg naar je website én je bedrijf wat een positief effect heeft op je naamsbekendheid.

Je online verkoper, 24/7

Een verkoper is er voor je klanten wanneer je bedrijf geopend is, maar wat doe je met de klanten buiten de kantooruren? Een website is een investering die er voor zorgt dat je een verkoper hebt die 24/24 en 7 dagen op 7 paraat staat. Via je website geef je een voorstelling van producten, diensten, openingsuren, locaties en promoties. Je brengt projecten en jouw zaak naar buiten aan een fractie van de prijs die een advertentie je zou kosten.

Controle over je imago 

Op je website beslis enkel jij wat er op staat. De invulling van jouw merk en hoe je alles naar buiten wil brengen en promoten, kortom je hebt volledige controle over alles. Je houdt online de nodige controle over het bedrijfsimago van jouw zaak.

Contact met je klanten
Via sociale media heb je direct contact met je klanten, je ziet allerlei tweets of posts passeren over je zaak, maar geen echte interactie, die heb je vooral als klanten je contacteren. Je centrale aanspreekpunt is nog altijd je website. Indien er vragen hebben of ze op zoek zijn naar contactinformatie, dan gaan ze dit steeds terugvinden op je website. Als je er voor zorgt dat je klanten snel met jou kunnen chatten, mailen of bellen kan je kort op de bal spelen.

Conversie
Denk je direct aan e-commerce? Dat kan, maar dat is niet voor iedereen zo. Een conversie is een actie waarvan je wil dat je bezoekers deze uitvoeren. Een conversie kan bijvoorbeeld een aankoop zijn van een product of dienst, maar kan ook een informatieaanvraag zijn, het inschrijven voor de nieuwsbrief of het vertonen van een bepaalde pagina.

Nog niet overtuigd? Of wil je je bestaande website naar een hoger niveau tillen? Geef me even een seintje of kom even op de koffie, dan overlopen we vrijblijvend alle mogelijkheden.

Win een waardebon van 500€ • 5 jaar Creativision

De tijd vliegt! In januari 2018 is het exact 5 jaar geleden dat Creativision werd opgericht. Om dat te vieren (en omdat dit toch wel een mijlpaal is) organiseer ik een wedstrijd. Je kan een waardebon winnen ter waarde van maar liefst € 500 voor je bedrijf! Deze kan je gebruiken voor een gloednieuwe professionele website die je volledig zelf kan beheren of misschien wel een gloednieuw logo of huisstijl!

Like de Facebook pagina van Creativision, deel het bericht van de wedstrijd (openbaar) en win!*

Zoals jullie weten is online aanwezigheid een múst en dat kan perfect aan de hand van een website. Een website is een verkoper die 24/24 en 7/7 voor jou werkt, dus dit is een kans die je niet laten liggen.

Wil je kans maken op deze fantastische prijs? Ga vlug naar Creativision op Facebook

 

* De waardebon bedraagt 500 euro. De bon moet in een keer gebruikt worden (dit kan verspreidt worden over verschillende producten) en is 1 jaar geldig. Indien u een meer uitgebreide website/grafisch design nodig heeft, dient de meerwaarde bijgelegd te worden. Uiteraard bekijken we dit allemaal op voorhand. Geen verrassingen, beloofd!

Persvoorstelling 14de Gooikse Pijl

Op vrijdag 8 september vond de persvoorstelling van de 14de Gooikse Pijl plaats. Zoals elk jaar was er ook nu heel wat volk aanwezig. Met trots kan ik zeggen dat ik voor het 5de jaar op rij deel uit maak van de voorbereidingen voor de 14de Gooikse Pijl.  De affiche, uitnodiging voor de persvoorstelling, podiumdoek, stickers voor op de wagens, badges en uiteraard ook de folder met alle technische informatie werden door mij ontworpen.

Voor deze editie van de persvoorstelling werden heel wat speciale gasten uitgenodigd. De vaste moderator van dienst was Kris Baert, journalist en presentator bij Radio 2. Hij verzorgde de gesprekken met de verschillende gasten en stelde samen met hen en met voorzitter Danny Schets de ploegen voor.

De gasten dit jaar waren niet min!

  • Jurgen Roelandts, Belgisch kampioen wielrennen in 2008 en heel wat ereplaatsen in de Ronde Van Vlaanderen, Milaan-Sanremo en het WK. Volgend jaar ploegmaat van Greg Van Avermaet bij BMC.
  • Kenny Dehaes, winnaar van onder andere ritten in de Ronde van België en de Ronde van Wallonië.
  • Moreno De Pauw en Kenny De Ketele, het top duo op de piste dat van plan is om op de zesdaagse van Gent en het WK in Tokio potten te breken.
  • Niko De Muyter, dé verslaggever van dienst tijdens zowat alle grote evenementen op de weg en in het veldrijden.

Kortom, het was een goed gevulde avond met heel wat aangename gesprekken.

 

Enkele sfeerbeelden

Hieronder enkele sfeerbeelden van de avond waarop onder andere de affiche en podiumdoek te zien zijn.

 

Samen bouwen aan een wonder dat kind heet…

Basisschool De Krekel - De GrassprietZe hadden een eigen website van de school, maar ze had het gevoel dat de website niet kon beantwoorden aan de verwachtingen van leerlingen, ouders en leerkrachten. Het hart van de school, wat ze zo graag willen uitstralen, kwam er maar niet uit.

Elk jaar was het een tijdrovende opdracht om de website up-to-date te brengen. Met beperkte technische kennis en een ingewikkelde structuur van de website was het voor iedereen moeilijk om snel de juiste informatie te vinden. Ook contact tussen leerlingen, leerkrachten en ouders was niet zoals de directeur het zelf zou willen.

(meer…)

Opstart Buurt informatie netwerk

Zowel tijdens de donkere wintermaanden als tijdens de zomer wanneer veel mensen op verlof zijn. Altijd bestaat er een kans dat mensen met slechte bedoelingen je huis proberen binnen te dringen.

De technieken die ze gebruiken zijn eindeloos, de oplossingen ook. Toch is er een zeer belangrijke factor die mensen onderschatten, sociale controle. Buren, kennissen, mensen die voorbij komen, allemaal houden ze onbewust een oogje in het zeil. Dat is wat ik voor iedereen in de regio zo optimaal mogelijk wil uitwerken.

(meer…)

Nieuwe website!

De nieuwe website is er! Het is de bedoeling dat een website je duidelijke antwoorden geeft. Daarom heb ik beslist mijn website een make-over te geven.

Een duidelijk beeld van wat je van mij kan verwachten. Hoe gaat het in zijn werk wanneer we samen een van je dromen uitwerken? Wat leeft in de wondere wereld van webdesign, grafische ontwerpen, online marketing en social media? Dat is wat je hier kan vinden.

(meer…)

Je website beveiligen met authenticatie in 2 stappen

In Joomla is het mogelijk om je website volledig zelf te beheren via het achterliggend systeem. Je kan zo teksten aanpassen, foto’s toevoegen, pagina’s aanmaken,… zonder dat enige specifieke kennis nodig is. Je kan op een eenvoudige manier je website beheren en de beveiliging verhogen. Dit kan aan de hand van authenticatie in twee stappen. Deze extra beveiligingslaag zorgt er voor dat je website extra goed beveiligd is tegen hackers die willen inloggen op je website. (meer…)